Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY spoločnosti FreshBox s.r.o.

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi spoločnosťou FreshBox s.r.o., so sídlom Ferienčikova 7, 811 08 Bratislava, IČO: 51 230 666, zapísaná v Obchodnom registri  Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 138726/B ako predávajúcim a zákazníkmi – konečnými spotrebiteľmi ako kupujúcimi vznikajúce pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného predávajúcim na internetovej stránke freshbox.sk (ďalej ako „VOP“).

ZMLUVNÉ STRANY A ORGÁN DOZORU NAD PONUKOU A PREDAJOM VÝROBKOV A POSKYTOVANÍM SLUŽIEB

Predávajúci: obchodné meno: FreshBox s.r.o., so sídlom: Ferienčikova 7, 811 08 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 51230 666, DIČ: 2120643811, IČ DPH: SK 2120643811, zapísaná v Obchodnom registri  Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 138726/B, telefónne číslo: +421 (0)2 322 62 555, kontaktný e-mail: freshbox@freshbox.sk (ďalej ako „predávajúci“).

Adresa predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet: FreshBox s.r.o., Opletalova 7210, 841 07 Devínska Nová Ves, e-mail: freshbox@freshbox.sktelefónne číslo: +421 (0)2 322 62 555

Predávajúcim je osoba, ktoráv súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

Kupujúci – spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania., a ktorá odoslala po vlastnej autorizácii záväznú elektronickú objednávku tovaru prostredníctvom elektronického obchodu freshbox.sk (ďalej aj ako „e-shop“) (ďalej ako „kupujúci“).

Predávajúci má právo odmietnuť dodanie tovaru, ktorého predaj je zakázaný fyzickým osobám mladším ako 18 rokov, osobám mladším ako 18 rokov.

Orgán dozoru nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb: Vaše otázky, upozornenia a podnety na vykonanie kontroly môžete uplatniť na príslušnom inšpektoráte Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), ktorá je orgánom dozoru nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb. Vaše otázky, upozornenia a podnety na vykonanie kontroly môžete adresovať ďalej Štátnej veterinárnej a potravinovej správe SR ako orgánu dozoru nad ponukou a predajom potravín a tiež Úradu verejného zdravotníctva SR ako orgánu dozoru nad ponukou a predajom kozmetických výrobkov.

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava Odbor výkonu dozoru

  • tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
  • fax č. 02/58 27 21 70
  • web: www.soi.sk

Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava

Ružinovská 8, 820 09 Bratislava

  • tel.č.: +421 917 426 111
  • fax: 02/43338 288
  • e-mail: ruvzba@uvzsr.sk
  • web: www.ruvzba.sk

Regionálna veterinárna a potravinová správa Bratislava

Polianky 8, 841 01 Bratislava

  • Tel: 02 644 61 206 - 210
  • Fax: 02 644 61 208
  • Email: Riaditel.BA@svps.sk

2. KÚPNA ZMLUVA, KÚPNA CENA A TOVAR

Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá a uzavretá na diaľku výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho) e-shopu predávajúceho. Predmetom kúpnej zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný tovar a previesť na kupujúceho vlastnícke právo k tovaru a záväzok kupujúceho zaplatiť za objednaný tovar kúpnu cenu (ďalej ako „kúpna zmluva“).

Kúpna zmluva pri kupujúcom pre Bratislavu a okolie sa považuje za uzavretú, resp. vzniká potvrdením odoslaným na e-mailovú adresu kupujúceho (zo strany predávajúceho) o prijatí záväznej elektronickej objednávky tovaru. Kúpna zmluva pri kupujúcom pre zvyšok SR sa považuje za uzavretú, resp. vzniká potvrdením odoslaným na e-mailovú adresu kupujúceho (zo strany predávajúceho) o prijatí záväznej elektronickej objednávky tovaru, ktorá je v hodnote minimálne 50 EUR vrátane DPH. Kúpna zmluva zaniká odstúpením kupujúceho alebo predávajúceho od kúpnej zmluvy.

Tovarom sa rozumejú všetky produkty ponúkané na e-shope predávajúceho a uvedené v platnom a účinnom zozname spolu s príslušnými cenami predávajúceho a to najmä potraviny, alkoholické a nealkoholické výrobky, drogéria a kancelárske potreby.

Kupujúci zároveň berie na vedomie, že dostupnosť tovaru prezentovaného v rámci e-shopu je naviazaná na skladové zásoby predávajúceho a predávajúci preto negarantuje dostupnosť tovaru. V prípade, že tovar prezentovaný v rámci e-shopu nebude dostupný, predávajúci zabezpečí, aby takýto tovar bol nedostupný aj v rámci e-shopu, resp. aby nedostupný tovar nebolo možné vložiť do „nákupného košíka“.

Kúpna cena

Pred tým ako kupujúci odošle záväznú elektronickú objednávku je predávajúci povinný bezprostredne pred odoslaním objednávky kupujúcemu výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne uviesť informácie ohľadne hlavných vlastností vybraného tovaru, celkovú cenu tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty alebo ak cenu nie je možné určiť vopred, spôsob akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, ako aj ďalšie informácie podľa ustanovenia § 5 odsek 1 v spojení s ustanovením § 15 odsek 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa  a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktoré sa s prihliadnutím na povahu predávaného tovaru týkajú uzatváranej kúpnej zmluvy. Ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred, je predávajúci povinný uviesť kupujúcemu skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky.

Predávajúci má povinnosť zabezpečiť, aby kupujúci výslovne potvrdil, že bol oboznámený s tým, že súčasťou elektronickej objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Pre odoslanie elektronickej objednávky je potrebné, aby kupujúci stlačil tlačidlo označené ako „objednávka s povinnosťou platby“ alebo tlačidlo označené podobným významom vyjadrujúcim skutočnosť, že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.

3. ELEKTRONICKÁ OBJEDNÁVKA

  • Vytvorenie a odoslanie objednávky
  • Záväznou elektronickou objednávkou tovaru sa rozumie kupujúcim odoslaný elektronický formulár, spracovaný systémom e-shopu, obsahujúci elektronickým formulárom požadované a kupujúcim správne, pravdivo a úplne vyplnené informácie. Predávajúci si vyhradzuje právo na vybavovanie objednávok podľa časového poradia v akom mu boli doručené.
  • Pre úspešné vytvorenie elektronickej objednávky sa nevyžaduje registrácia a založenie zákazníckeho účtu na webovej stránke e-shopu.
  • Kupujúci vykoná objednávku výberom tovaru, ktorý chce kúpiť určeného čo do množstva a druhu a ceny kliknutím na príslušné tlačidlo „Pridať do košíka“ a následne tlačidla „Pokladňa“ a zároveň riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára, súhlasom s obchodnými podmienkami a kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“.
  • Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:
  • Identifikácia kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, bydlisko a kontakt (telefónne číslo a e-mailová adresa)
  • Vyhlásenie kupujúceho o dovŕšení 18 rokov veku ak objednávka zahŕňa aj alkoholické nápoje
  • Identifikácia tovaru, jeho množstvo
  • Adresa miesta dodania tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že tovar má byť dodaný na adresu bydliska kupujúceho (za predpokladu, že táto adresa bydliska alebo sídla, resp. miesta podnikania je niektorým z miest dodania, do ktorých predávajúci tovar dodáva);
  • Meno a priezvisko osoby oprávnenej k prevzatiu dodávaného tovaru (ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že k prevzatiu dodávaného tovaru je oprávnený výlučne kupujúci).
  • Predávajúci nie je povinný potvrdiť prijatie neúplnej objednávky. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku sa objednávka považuje za úplnú.
  • Potvrdenie objednávky
  • Predávajúci je povinný potvrdiť kupujúcemu (na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) prijatie elektronickej objednávky a to bezodkladne, najneskôr do 30 min. po jej doručení. Potvrdením elektronickej objednávky (ktoré obsahuje špecifikáciu predávajúceho a kupujúceho, špecifikáciu tovaru, konečnú cenu tovaru, miesto a čas doručenia tovaru) dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
  • V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa potvrdenia elektronickej objednávky zo strany predávajúceho je kupujúci povinný o tejto skutočnosti bezodkladne upovedomiť predávajúceho telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu freshbox@freshbox.sk
  • Nesprávne údaje v objednávke
  •    Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že kupujúci pri vypĺňaní objednávkového formulára, prípadne pri registrácii účtu nezadal všetky požadované údaje, prípadne vyplnil registračný formulár nesprávne, chybne, nepravdivo. Predávajúci tiež nezodpovedá za škodu, ktorá bola spôsobená kupujúcemu dôsledkom toho, že kupujúci zabudol svoje prístupové heslo a/alebo sa prístupové heslo kupujúceho dostalo do rúk nepovolaných osôb bez pričinenia predávajúceho.

4. STORNO OBJEDNÁVKY

Kupujúci má právo stornovať/zrušiť elektronickú objednávku bez uvedenia dôvodu kedykoľvek pred jej potvrdením zo strany predávajúceho a to e-mailom na adresu: freshbox@freshbox.sk alebo telefonicky na tel. čísle: 02/32262555.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť elektronickú objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:

· objednávku nebolo možné potvrdiť najmä pre chybne uvedené kontaktné údaje, nedostupnosť kupujúceho, neposkytnutie potrebnej súčinnosti kupujúceho ohľadom doplnenia nevyhnutných údajov objednávky

· tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena u dodávateľa tovaru. V prípade, že kupujúci neprijme návrh dohody zo strany predávajúceho a zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho bankový účet v lehote 14-tich kalendárnych dní odo dňa zrušenia objednávky predávajúcim.

5. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy

Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy

·  v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (s výnimkou tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, t.j. potraviny, ovocie, zelenina a pod.; s výnimkou periodickej tlače; s výnimkou tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom; s výnimkou tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po podaní porušený)

·  kedykoľvek pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy (t.j. kedykoľvek od uzavretia kúpnej zmluvy do prevzatia tovaru)

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu alebo kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy zverejnený na webovej stránke predávajúceho.

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy prostredníctvom písomného vyhlásenia adresovaného predávajúcemu na poštovú adresu: Freshbox s.r.o. Ferienčikova 7, 811 08 Bratislava alebo e-mailovú adresu freshbox@freshbox.sk. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete tu.

Predávajúci je povinný ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o doručení odstúpenia kupujúceho od kúpnej zmluvy na trvanlivom médiu, resp. na e-mailovú adresu kupujúceho.

Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, že ide o tovar:

tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, t.j. potraviny, ovocie, zelenina a pod.

periodickú tlač;

tovar, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom napr. nebalená zelenina, ovocie a pod.;

tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po podaní porušený, napr. otvorené konzervy, zaváraniny, fľaše resp. tovar, ktorého balenie bolo porušené a pod.)

v ďalších prípadoch uvedených v ustanovení § 19  ods. 1 písm. a) až m) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy

Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho a predávajúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob akým má predávajúci vrátiť už prijaté finančné plnenie a číslo účtu.. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete tu.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť doručené predávajúcemu poštou na adresu Freshbox s.r.o. Ferienčikova 7,811 08 Bratislava alebo ako príloha e-mailu na adresu: freshbox@freshbox.sk

Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať (neporušený) tovar späť na adresu: Freshbox s.r.o. Opletalova 7210, 841 07 Devínska Nová Ves alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prevej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Spôsob vrátenia tovaru je kupujúci povinný vopred skonzultovať s predávajúcim a to prostredníctvom e-mailu zaslaného predávajúcemu na e-mailovú adresu: freshbox@freshbox.sk najneskôr 7 pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.

Odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu zaplatenú za tovar ako aj všetky platby, ktoré predávajúci od kupujúceho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri svojej platbe alebo prevodom na účet kupujúceho.

Pri odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby uvedené v predchádzajúcom odseku pred tým, ako je tovar predávajúcemu doručený alebo kým kupujúci nepreukáže predávajúcemu zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru,.Predávajúcinie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nemal vady.

Odstúpenie predávajúceho od zmluvy

Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že došlo k takým závažným zmenám, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to rovnakým spôsobom ako sa uskutočnila úhrada kúpnej ceny.

6. CENOVÉ PODMIENKY

Kúpna cena tovarov ponúkaných predávajúcim prostredníctvom e-shopu je uvedená vždy vedľa každého vybraného tovaru. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty (DPH) v príslušnej výške, ak nie je uvedené inak. Spolu s potvrdením objednávky bude kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v elektronickej objednávke zaslaná aj zálohová faktúra s predbežnou kúpnou cenou vrátane DPH. Konečná kúpna cena je uvedená v konečnej faktúre a príjmovom pokladničnom doklade predloženom kupujúcemu pri dodaní tovaru. Konečná kúpna cena môže byť odlišná od predbežnej kúpnej ceny len pri tovaroch, ktoré sa predávajú na váhu.

Cena pri tovaroch, ktoré sa predávajú na váhu (zelenina, ovocie, mäso a pod.)

Cena tovaru vo vratných zálohovaných obaloch zahŕňa cenu vratných obalov v prípade objednania tovarov takto balených resp. štandardne distribuovaných.

Pri tovaroch, ktoré sa predávajú na váhu, t. j. pred dodaním sa váži ich skutočná hmotnosť, napríklad pri zelenine, ovocí, mäse a pod. je účtovaná cena vypočítaná na základe skutočnej hmotnosti naváženej v čase váženia tovaru, t. j. až po potvrdení objednávky predávajúcim.

V prípade objednania tovaru na váhu je predávajúci oprávnený dodať tovar, ktorého váha sa odlišuje od váhy špecifikovanej v potvrdenej objednávke s rozdielom do +- 15 % v závislosti od druhu a povahy váženého tovaru. Odchýlka podľa predchádzajúcej vety sa vzťahuje na každý jeden druh váženého tovaru zvlášť a odchýlky jednotlivých tovarov sa nesčítavajú. S príslušnou hmotnostnou odchýlkou bude pomerne navýšená aj cena objednaného tovaru, ktorá bude zohľadnená v konečnej faktúre predloženej s príjmovým pokladničným dokladom pri dodaní tovaru kupujúcemu.

Pri tovare, ktoré sa predávajú na váhu (ovocie, zelenina, mäso a pod.) je pri objednávaní prostredníctvom e-shopu uvedená predbežná cena za 1 ks (t.j. v prípade nebaleného ovocia a zeleniny) a cena za 1kg v prípade mäsa. Predávajúci v konečnej faktúre uvedie skutočný cenu tovaru na váhu podľa jeho skutočnej váhy.

Ak pri dodaní tovaru hmotnostný rozdiel presiahne odchýlku +- 15 % s príslušným navýšením ceny v konečnej faktúre, kupujúci má právo odmietnuť prevzatie takéhoto tovaru, čo sa na účely týchto VOP považuje za odstúpenie od kúpnej zmluvy, a to buď v celom rozsahu, alebo len v časti. O tejto skutočnosti sa spíše záznam s prepravcom pri dodaní tovaru. Už zaplatená kúpna cena alebo jej časť bude vrátená kupujúcemu do 14 dní odo dňa odmietnutia prevzatia.

Zníženie/zvýšenie ceny tovarov

Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov uvedené v e-shope s tým, že nové ceny tovarov sú platné dňom ich zverejnenia. Pre kupujúceho je vždy rozhodujúca cena tovaru uvedená pri tovare v čase odoslania elektronickej objednávky predávajúcemu, ktorú predávajúci následne potvrdí v prijatí objednávky kupujúceho, ak tieto VOP neustanovujú inak.

Prípadné zvýšenie alebo zníženie ceny tovaru predávajúcim v čase od odoslania objednávky kupujúcim po doručenie objednaného tovaru alebo v priebehu reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru nemá vplyv na cenu už objednaného tovaru. Kupujúci si je vedomý, že v prípade zníženia ceny tovaru v čase od odoslania objednávky až po ukončenie prípadného reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru, nemá nárok na vrátenie časti kúpnej ceny za tovar vo výške rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky predávajúcemu. Predávajúci v prípade jeho jednostranného zvýšenia ceny tovaru až po odoslaní objednávky kupujúcim predávajúcemu nemá nárok na úhradu peňažného rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky kupujúcim predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky kupujúcim predávajúcemu.

V prípade, ak sa na stránke e-shopu objaví pri niektorom tovare cena evidentne chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a jeho cena sa odlišuje od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému sa pri tovare objaví cena “0 EUR” alebo “1 EUR” resp. obdobná zanedbateľná cena vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru, predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže kupujúcemu ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže z tohto dôvodu od kúpnej zmluvy písomne odstúpiť.

7. PLATOBNÉ PODMIENKY

Platby sa vykonávajú výlučne v mene EUR, pričom kupujúci je oprávnený zvoliť si jeden z nasledujúcich spôsobov platby:

PLATBA PRI DODÁVKE TOVARU NA DOBIERKU: Pri tomto spôsobe platby kupujúci uhrádza celú sumu za objednaný tovar pri jej prevzatí kuriérovi v hotovosti (všetky miesta dodania) alebo platobnou kartou.


PLATBA CEZ INTERNETOVÉ ROZHRANIE BANKY (platobnou kartou on-line) vopred z 20% navýšením objednávky s dôvodu  hmotnostného rozdielu vážených produktov. Predávajúci v konečnej faktúre uvedie skutočnú cenu tovaru podľa jeho skutočnej váhy a peňažný rozdiel  bude vrátený na účet zákazníka.

8. DODACIE PODMIENKY 

Objednávky tovaru budú expedované po potvrdení prijatia objednávky predávajúcim, a to na miesto dodania uvedené v objednávke za predpokladu, že je miestom dodania podľa týchto VOP.

Miesto dodania: Predávajúci doručuje objednávky tovaru len do miest, ktoré sú uvedené v zozname miest pred odoslaním. Kupujúci môže zvoliť miesto dodania len zo zoznamu vopred predvolených dodacích miest v rámci Slovenskej republiky. Dodanie tovaru do miest, ktoré sa nenachádzajú v tomto zozname, nie je možné vykonať. Za dodanie tovaru sa považuje jeho doručenie kupujúcemu pred prvé uzamykateľné dvere bytového domu alebo iného obytného priestoru, ku ktorým je kupujúci povinný dostaviť sa na prevzatie tovaru.

Čas dodania: Čas dodania tovaru kupujúcemu závisí od momentu odoslania objednávky tovaru kupujúcim a zvoleného miesta dodania. Predávajúci dodáva tovar od pondelka do soboty, v časovom rozmedzí od 09:00 hod. do 22:00 hod. (ak tieto VOP neustanovujú inak), s výnimkou sviatkov a dní pracovného pokoja určených všeobecne záväznými právnymi predpismi, ak pripadnú na niektorý z týchto dní dodania. V takom prípade bude tovar dodaný najbližší deň (pracovný deň alebo sobotu). O presnom čase dodania bude kupujúci minimálne hodinu vopred notifikovaný SMS správou alebo telefonicky na telefónnom čísle, ktoré uviedol v objednávke.

Bratislava - ak si kupujúci objedná tovar v pondelok až piatok  vrátane do 16.00 hod. príslušného dňa, bude mu tovar dodaný v príslušnom dni objednania najneskôr do 21.00 hod. V prípade objednania tovaru po 16.00 hod. príslušného dňa, bude kupujúcemu tovaru dodaný na nasledujúci deň do 21.00 hod. Ak si kupujúci objedná tovar v sobotu alebo v nedeľu do 22:00 bude kupujúcemu tovaru dodaný na nasledujúci deň do 21.00 hod.

Ostatné miesta dodania v rámci Slovenskej republiky – ak si kupujúci tovar objedná v pondelok až v nedeľu do 22.00 hod., bude mu tovar dodaný nasledujúci deň v časovom rozmedzí do 9:00 - 21.00 hod. Dodanie tovaru v deň objednania nie je v tomto prípade možné.

Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude dodávať tovar. O tejto skutočnosti bude vopred a včas informovať kupujúcich na stránke e-shopu.

Dodanie tovaru: Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu. V prípade, ak predávajúci alebo prepravca dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním určená oprávnená osoba.

Dodanie tovaru osobe mladšej ako 18 rokov:
Predávajúci si vyhradzuje možnosť skontrolovať vek osoby preberajúcej tovar v mieste dodania. Ak osoba nedovŕšila vek 18 rokov a tovar nemôže prevziať iná osoba, predávajúci odmietne dodanie tovaru takejto osobe, najmä ak ide o dodanie tovaru, ktorého predaj je osobám mladším ako 18 rokov zakázaný.

Nedostupný/vypredaný tovar:


Pri tovare označenom ako „NEDOSTUPNÝ / VYPREDANÝ“, ktorý nie je v danom momente na sklade, je predávajúci povinný informovať kupujúceho e-mailom alebo inou formou o dostupnosti uvedeného tovaru ako aj o dodacích lehotách v lehote 3 pracovných dní odo dňa dopytu kupujúceho resp. jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý záujem kupujúceho o uvedený tovar. Dodacie lehoty pri tovare označenom ako „NEDOSTUPNÝ / VYPREDANÝ“ sú dodacie lehoty závisle od dodacích možností dodávateľa predávajúceho. Predávajúci pri tovare označenom ako „NEDOSTUPNÝ / VYPREDANÝ“ negarantuje dostupnosť tohto tovaru.

Bezdôvodné odmietnutie prevziať tovar: V prípade, ak kupujúci v priebehu jedného kalendárneho mesiaca dvakrát bezdôvodne odmietne prevziať ním objednaný tovar od predávajúceho alebo prepravcu alebo akýmkoľvek iným spôsobom zmarí dodanie tovaru, vyhradzuje si predávajúci právo na odmietnutie prijatia objednávky kupujúceho v mesiaci bezprostredne nasledujúcom po mesiaci, v ktorom došlo k bezdôvodnému odmietnutiu prevzatia tovaru kupujúcim, týmto nie je dotknutý nárok na náhradu škody predávajúceho voči kupujúcemu.

Povinnosť kupujúceho skontrolovať zásielku:

Kupujúci je povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení a tieto potvrdiť na prepravnom liste.

V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prepravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru.

Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí prepravca a ihneď kontaktovať predávajúceho.

Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru, ak kupujúci nesplní svoju povinnosť podľa tohto bodu, nemôžu byť akceptované.

Vlastnícke právo k tovaru: vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru pod odkladacou podmienkou zaplatenia kúpnej ceny v plnej výške. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má výrobky a služby v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný výrobky a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.

Nebezpečenstvo škody na tovare: Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar kupujúci alebo jeho splnomocnenec alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

9. ZÁRUKA A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, REKLAMÁCIA

Kupujúci má právo reklamovať tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho v záručnej dobe, inak kupujúcemu právo zvád tovaru zaniká. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.

Kupujúci nemá právo uplatniť záruku za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
Právo zo zodpovednosti za vady tovaru reklamáciou je kupujúci oprávnený uplatniť u predávajúceho na adrese Freshbox s.r.o.,Opletalova 7210, 841 07 Devínska Nová Ves , resp. na e- mailovej adrese: freshbox@freshbox.sk, alebo telefónne číslo: +421 (0)2 322 62 555, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodne inak.

Záručná doba:

Ak má tovar na obale vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti, práva zo zodpovednosti za vady pri týchto veciach musí kupujúci uplatniť bezodkladne, najneskôr do uplynutia tohto dátumu spotreby alebo minimálnej trvanlivosti u predávajúceho.

Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia byť práva zo zodpovednosti za vady uplatnené najneskôr deň nasledujúci po prevzatí tovaru kupujúcim, inak práva zaniknú.

 Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho tak, že písomné uplatnenie reklamácie doručí predávajúcemu e-mailom na e-mailovú adresu: freshbox@freshbox.sk, Kupujúci je zároveň povinný reklamovaný tovar vrátiť predávajúcemu doručením na jeho adresu: Opletalova 7210, 841 07 Devínska Nová Ves alebo si spôsob vrátenia dojedná telefonicky alebo e-mailom. Spôsob vrátenia tovaru pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia si kupujúci dohodne s predávajúcim telefonicky na tel. čísle: +421 (0)2 322 62 555 alebo e-mailom: freshbox@freshbox.sk

Kupujúci je povinný v písomnom uplatnení reklamácie uviesť:

  • identifikačné údaje predávajúceho a kupujúceho
  • dátum a číslo objednávky
  • špecifikáciu tovaru
  • druh a rozsah vád tovaru
  • požadovaný spôsob vybavenie reklamácie (výmenou veci, odstúpenie od zmluvy, zľavaz kúpnej ceny, odstránenie vád tovaru)

Práva kupujúceho z vád tovaru/ spôsob vybavenia reklamácie (§ 621 a 625 Občianskeho  zákonníka.):

 Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou podľa § 623 Občianskeho zákonníka, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny podľa § 624 Občianskeho zákonníka alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť podľa § 624 Občianskeho zákonníka. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa predchádzajúcej vety, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3 Občianskeho zákonníka.

Odstránenie vady a výmena veci podľa § 623 Občianskeho zákonníka.

Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa prvej vety.

Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj

Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy podľa § 624 Občianskeho zákonníka.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6,

c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2,

d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

 

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 1, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

 

Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

 

Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

 

Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

 

Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným používaním alebo opotrebením tovaru ako aj vady vyskytujúce sa na tovare v čase predaja, na ktoré kupujúci pri prevzatí tovaru neupozornil predávajúceho alebo prepravcu.

Uskladňovanie tovaru:

Kupujúci je povinný uskladňovať zakúpený tovar podľa inštrukcií výrobcu na obale, alebo spôsobom obvyklým a primeraným pre daný druh tovaru. Reklamácia nebude uznaná, ak Kupujúci preukázateľne nedodržal inštrukcie výrobcu, alebo vada bola zapríčinená jeho nesprávnou manipuláciou a skladovaním.

  • Reklamácia tovaru nemá odkladný účinok na splatnosť kúpnej ceny
  • Reklamačné konanie:
  • Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
  • uplatnenie reklamácie u predávajúceho
  • doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu
  • Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
  • uplatnenie reklamácie u predávajúceho
  • vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou, určenou predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie.

Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

Predávajúci vydá bezodkladne po vytknutí vady kupujúcemu písomné potvrdenie  o prijatí reklamácie tovaru, a to vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v inej písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vady tovaru. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie písomne (e-mailom, poštou). Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné. V prípade, že predávajúci alebo tretia osoba, ktorá vykonáva servis tovaru rozhodne, že reklamácia nie je oprávnená, predávajúci zašle tovar na vlastné náklady na odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe.

Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

 

10. POSTUP PRI VYBAVOVANÍ SŤAŽNOSTÍ A PODNETOV

Akúkoľvek sťažnosť alebo podnet týkajúci sa predmetu podnikateľskej činnosti predávajúceho je kupujúci oprávnený zaslať predávajúcemu na e-mailovú adresu: freshbox@freshbox.sk Predávajúci je povinný najneskôr do 7 pracovných dní od doručenia sťažnosti alebo podnetu na sťažnosť alebo podnet reagovať.

    

11. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na freshbox@freshbox.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci (spotrebiteľ) má následne právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 391/2015 Z. z.“).

Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona č. 391/2015 Z. z., ich zoznam vedie Ministerstvo hospodárstva SR, ktorý je dostupný online na tejto internetovej adrese:https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne- rieseniespotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych- sporov-1

Pre spotrebiteľské spory vzniknuté medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) bude príslušná Slovenská obchodná inšpekcia v zmysle § 3 ods. 2 písm. c) zákona č. 391/2015 Z. z., tým nie je dotknutá predchádzajúca veta.

Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z. z.. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na tejto internetovej adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.

Návrh musí obsahovať

meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,

presné označenie predávajúceho,

úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,

označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,

dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,

vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) alebo g)

doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je uvedený v prílohe č. 1 a ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Ak návrh neobsahuje vyššie uvedené náležitosti alebo ak k nemu nie sú priložené doklady potrebné na jeho posúdenie, subjekt alternatívneho riešenia sporov bezodkladne informuje spotrebiteľa o tom, aké má návrh nedostatky, akým spôsobom majú byť odstránené a vyzve ho, aby neúplný alebo nezrozumiteľný návrh doplnil v lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako 15 dní. Subjekt alternatívneho riešenia sporov zároveň spotrebiteľa poučí o následkoch nedoplnenia návrhu v určenej lehote.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim – spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, v ktorých vyčísliteľná hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

12. ,,SÚŤAŽE´´

Súťaže sa môže zúčastniť každá fyzická osoba, pokiaľ v osobitných podmienkach nebola určená minimálna veková hranica 18 rokov alebo iná veková hranica, ktorá splní všetky osobitné podmienky súťaže zverejnené na webovej stránke, alebo inou vhodnou formou- sociálne siete Do súťaží je možné prihlásiť sa prostredníctvom webových stránok vyplnením a odoslaním webového formulára, popr. iným oznámeným spôsobom (osobne, telefonicky, mailom, sms- kou, poštou, cez sociálne siete ). Účastníci prihlásením do súťaže vyjadrujú svoj súhlas riadiť sa týmito všeobecnými podmienkami súťaží, ako aj osobitnými podmienkami konkrétnej súťaže.

Výhra nebude výhercovi odovzdaná, pokiaľ výherca plne nesúhlasí s týmito podmienkami a nesplní požiadavky z nich pre neho vyplývajúce.Súťaž prebieha výlučne na území Slovenskej republiky.


Do súťaží sa nesmú zapájať zamestnanci organizátora, obchodní partneri, ktorí výhry do súťaží venujú, resp. súťaže sponzorujú, technicky zabezpečujú alebo na ich vykonaní spolupracujú, ich zamestnanci a rodinní príslušníci.


Podmienky získania a odovzdania výhry
Výhercom sa stáva osoba, ktorá riadne a najúspešnejšie splnila všetky podmienky súťaže, stanovenou formou poskytla údaje potrebné na riadnu a nezameniteľnú identifikáciu svojej osoby na účely realizácie práv a povinností podľa týchto podmienok, a bola za výhercu podľa podmienok súťaže vyhlásená.
Výherca súťaže je povinný prevziať si výhru v termíne a spôsobom oznámeným organizátorom súťaže, pokiaľ iné podmienky prevzatia výhry nevyplývajú z obsahu a charakteru súťaže. Výherca je povinný sa pri preberaní výhry preukázať platným občianskym preukazom Za maloletého výhercu preberá výhru zákonný zástupca.

Výhra je neprenosná a patrí výlučne výhercovi.


V prípade, ak si výherca súťaže neprevezme výhru spôsobom oznámeným organizátorom, nárok výhercu na výhru zaniká bez toho, že by výhercovi týmto vznikol nárok na akúkoľvek peňažnú alebo nepeňažnú kompenzáciu zo strany organizátora súťaže. Účastník súťaže berie na vedomie, že výhry zo stávok a hier nie je možné podľa platnej právnej úpravy

13.  PRECHODNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP”) upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri kúpe tovaru a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Pre vylúčení pochybností platí, že tieto VOP platia pre dodanie tovaru na území Slovenskej republiky objednaného prostredníctvom e-shopu.

Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s VOP a bez akýchkoľvek výhrad súhlasí s tým, že VOP a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy a na všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré vznikli najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy, reklamácii tovaru a odstúpení od kúpnej zmluvy.

Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán.

Tieto VOP platia v znení uvedenom na internetových stránkach predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi zmluvnými stranami vyslovene dohodnuté inak. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením aktualizovaných VOP na internetových stránkach predávajúceho e-shopu.

Právne vzťahy predávajúceho a kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, výslovne neupravené v týchto VOP, sa spravujú Zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa  a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákonom č. 22/2004 o elektronickom obchode a Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, výslovne neupravené v týchto VOP sa spravujú príslušnými ustanoveniami Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

Dňom uverejnenia nových VOP strácajú predošlé VOP účinnosť. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na stránke e-shope. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na stránke e-shopu.

V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/ alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.

V Bratislave dňa  01.07.2024

FreshBox s.r.o.